Mijn eerste stappen als consultant


In Januari ben ik begonnen bij YourPlannerz en heb ik mijn eerste stappen in onderwijsland mogen zetten. Aan het begin waren dit voorzichtige stappen en heb ik het onderwijs mogen leren kennen. Het onderwijs was voor mij een hele nieuwe branche, die ik alleen kende als consument(student). Ik vond het erg leuk om de complexiteit en de achterliggende processen van het onderwijs te leren kennen. Al snel kon ik diverse linken leggen met logistiek, waardoor het begrijpen van verschillende processen makkelijker werd.

Bij YourPlannerz hebben ze geen vast inwerkprogramma, dit vond ik erg prettig. Aan het begin heb ik diverse trainingen gekregen van collega’s op het gebied van onderwijs en Xedule. Daarnaast heb ik ook bij een aantal collega’s kunnen meekijken en op die manier veel mogen leren. Na twee weken kon ik al starten bij mijn eerste opdracht. Hier had ik erg veel zin in en kon ik de opgedane kennis direct in praktijk gaan toepassen. In deze opdracht ben ik bezig als interim procescoördinator. In deze rol ondersteun ik de andere procescoördinatoren, hierin houd ik me bezig met het jaarplanning stuk, en ben ik bezig met hoe het onderwijs beter planbaar kan worden gemaakt.

Tijdens deze eerste weken heb ik veel mogen leren en er hangt een fijne sfeer binnen het bedrijf. Voor mij een ideale sfeer om in te leren. Bij mijn opdracht word ik begeleid door iemand vanuit Senz Interim en kan ik met hem sparren en alles vragen waar ik tegen aanloop. Daarnaast kan je aan iedereen van YourPlannerz of Senz Interim je vragen stellen en is er altijd wel een collega die de kennis en tijd heeft om je verder te helpen. Op deze manier is het erg fijn om in je rol als consultant te groeien en te ontwikkelen.

Dineke

Terug naar overzicht
Collega aan het woord: Inez Meijer – Procescoördinator

Als procescoördinator bij de Academie Engineering & Automotive heb ik de verantwoordelijkheid voor de planning en inzet van verschillende opleidingen binnen onze academie. Mijn werkweek begint op maandag met het doornemen en beantwoorden/verwerken van e-mails. In de ochtend hebben we vaak een teamoverleg gepland waarin we lopende zaken bespreken en elkaar op de hoogte brengen […]

Lees meer
Collega aan het woord: Levy Brandes – Functioneel beheerder

Als Consultant Planning en Roostering heb ik bij verschillende onderwijsinstellingen mijn bijdrage mogen leveren aan het onderwijslogistieke proces, vaak in de rol van onderwijsplanner, roostermaker, applicatie-expert, of een combinatie van de drie. Sinds kort is daar een nieuwe rol bijgekomen: Functioneel Beheerder Xedule bij de Haagse Hogeschool in Den Haag.   Waarbij ik nog steeds […]

Lees meer
Nieuwe collega – Anniek ten Breul

Ik wist het zo zeker! Mijn passie is reizen en de wereld ontdekken. Dus daar ga ik ook mijn werk van maken. Zo gezegd, zo gedaan. Na mijn opleiding heb ik meerdere jaren in het Toerisme gewerkt. Ik vond het heerlijk. Helaas miste ik daar doorgroeimogelijkheden en heb ik de toeristische sector vaarwel gezegd. En […]

Lees meer